Marcă / Model
Alfa Romeo
84
Audi
13
BMW
14
Citroen
545
Dacia
2
Fiat
539
Ford
4
Iveco
3
Lancia
202
Land Rover
143
Mazda
2
Mercedes
1
Mitsubishi
1
Nissan
4
Opel
2
Peugeot
545
Renault
15
Seat
11
Suzuki
4
Volkswagen
13
Volvo
2
vezi toate [+]
Preț (lei)
Vânzător
100 lei
BMWautodez
1064
100 lei
BMWautodez
1064
Unitate de control,bujii incandescente Citroen RELAY bus (230P), Citroen XANTIA (X1), PEUGEOT 106 (1A, 1C) - BERU GR054
311 lei
Pieseautodetop
3392
42 lei
Autoactiv016
7616
Releu,instalatia de comanda bujii incandescente (893911261 VW-AUDI) AUDI,VW
426 lei
PieseAutoSuceava
5288
Releu,instalatia de comanda bujii incandescente (1008009014 MEYLE) AUDI,SEAT,VW
63 lei
PieseAutoSuceava
5288
100 lei
BMWautodez
1064
Releu Bujii Mercedes Renault Dacia Nissan 1.5 Dci Euro 5 Cod 110678071R Clio Megane A/B Class Gla Cla Qashqai X trail Dokker Lodgy Etc. - Dezmembrari Arad
150 lei
BMWautodez
1064
166 lei
Pieseautodetop
3392
241 lei
Pieseautodetop
3392
1.5 turbo
din categoriaReleu bujii
.Amestecul aer-motorina din motoarele diesel se aprinde datorita temperaturii ridicate rezultate in urma functionarii motorului si a comprimarii amestecului, fara a fi nevoie de o scanteie. In cazul unor temperaturi ambiante scazute sau cand motorul este rece, aprinderea se face mai greu si de aceea se folosesc bujii incandescente. Acestea cresc temperatura din camera de ardere inaintea pornirii motorului. Timpul necesar preincalzirii difera in functie de modelul bujiilor folosite, pornind de la 2 secunde si ajungand chiar si pana la 15 secunde, in cazul masinilor mai vechi. Releul de bujii este responsabil de pornirea/ oprirea bujiilor si sincronizarea acestora cu pornirea motorului. In prima faza, releul alimenteaza bujiile care incalzesc camera de ardere (martorul din bord este aprins), in a doua faza motorul porneste si, in cea de-a treia faza (dupa pornirea motorului), datorita cerintelor din ce in ce mai stricte in privinta poluarii aplicate motoarelor mai recente, bujiile inca mai functioneaza un anumit timp. Daca la inceputuri, releele pentru bujii aveau doar functia de transmitere a curentului catre bujii, acum acestea contin componente care le-au transformat in centrale electronice care primesc informatii de la diferiti senzori si comunica cu unitatea centrala a motorului. Deoarece releele sunt montate, de obicei, in compartimentul motor, este nevoie ca ele sa fie construite astfel incat sa reziste agentilor exteriori - frigul, caldura, lichidele etc. Conectorii mufelor trebuie sa fie curati pentru a nu produce defectiuni ale cablurilor.