Marcă / Model
500
16
Albea
12
Brava
19
Bravo
93
Croma
15
Doblo
186
Ducato
91
Grande Punto
16
Idea
21
Linea
18
Marea
17
MULTIPLA
88
Panda
16
Punto
98
Qubo
15
Stilo
91
Strada
17
vezi toate [+]
Județ
Arad
1
Arges
1
Bihor
2
Brasov
2
Bucuresti
3
Buzau
1
Cluj
79
Constanta
1
Dambovita
1
Dolj
1
Galati
3
Iasi
4
Ilfov
1
Maramures
1
Neamt
30
Suceava
9
Teleorman
2
Timis
40
Valcea
2
Vaslui
1
Vrancea
1
vezi toate [+]
Preț (lei)
Vânzător

207 lei
Smartshop
8551

179 lei
Bestautovest
39348

Releu Bujie Incandescenta FIAT DOBLO Cargo (223) 1.3 JTD 16V Multijet 223 A9.000
100 lei
CLAUNICBRASOV
2565

70 lei
PieseAutoIedera
9325

Releu bujii FIAT DOBLO Cargo 223_ 2000 - > JTD 223 A7.000, 223 B1.000 51299012c
150 lei
Dezautoaim
9706

207 lei
Smartshop
8551

200 lei
Dezautoaim
9706

135 lei
Autoeshop
9522

135 lei
Autoeshop
9522

179 lei
CarBreaker
8460

217 lei
EAutoShopro
29
fiat doblo jtd
din categoriaReleu bujii
.Amestecul aer-motorina din motoarele diesel se aprinde datorita temperaturii ridicate rezultate in urma functionarii motorului si a comprimarii amestecului, fara a fi nevoie de o scanteie. In cazul unor temperaturi ambiante scazute sau cand motorul este rece, aprinderea se face mai greu si de aceea se folosesc bujii incandescente. Acestea cresc temperatura din camera de ardere inaintea pornirii motorului. Timpul necesar preincalzirii difera in functie de modelul bujiilor folosite, pornind de la 2 secunde si ajungand chiar si pana la 15 secunde, in cazul masinilor mai vechi. Releul de bujii este responsabil de pornirea/ oprirea bujiilor si sincronizarea acestora cu pornirea motorului. In prima faza, releul alimenteaza bujiile care incalzesc camera de ardere (martorul din bord este aprins), in a doua faza motorul porneste si, in cea de-a treia faza (dupa pornirea motorului), datorita cerintelor din ce in ce mai stricte in privinta poluarii aplicate motoarelor mai recente, bujiile inca mai functioneaza un anumit timp. Daca la inceputuri, releele pentru bujii aveau doar functia de transmitere a curentului catre bujii, acum acestea contin componente care le-au transformat in centrale electronice care primesc informatii de la diferiti senzori si comunica cu unitatea centrala a motorului. Deoarece releele sunt montate, de obicei, in compartimentul motor, este nevoie ca ele sa fie construite astfel incat sa reziste agentilor exteriori - frigul, caldura, lichidele etc. Conectorii mufelor trebuie sa fie curati pentru a nu produce defectiuni ale cablurilor.