Marcă / Model
500
16
Albea
12
Brava
19
Bravo
94
Croma
15
Doblo
184
Ducato
92
Grande Punto
16
Idea
21
Linea
18
Marea
17
MULTIPLA
89
Panda
16
Punto
99
Qubo
15
Stilo
92
Strada
17
vezi toate [+]
Județ
Arad
1
Arges
1
Bihor
2
Brasov
2
Bucuresti
3
Buzau
1
Cluj
80
Constanta
1
Dambovita
1
Dolj
1
Iasi
4
Ilfov
1
Maramures
1
Neamt
30
Suceava
9
Teleorman
2
Timis
40
Valcea
2
Vaslui
1
Vrancea
1
vezi toate [+]
Preț (lei)
Vânzător

100 lei
CLAUNICBRASOV
2562

70 lei
PieseAutoIedera
9318

150 lei
Dezautoaim
9693

Unitate de control bujii incandescente Alfa Romeo 156 1.9jtd 1997-, Fiat Doblo 1.9 2001-, Punto 1.9 1999-, Lancia Lybra 1.9jtd, 2.4jtd 1999-, 60653990
179 lei
Bestautovest
39315

207 lei
Smartshop
8540

UNITATE DE CONTROL BUJII INCANDESCEN FIAT DOBLO 223 2000->2010 pentru 1.3 D Multijet-55 KW; 1.3 JTD 16V-51 KW; 1.3 JTD 16V Multijet-62 KW; 1.9 JTD-77 KW; 1.9 JTD (223ZXE1A)-74 KW; 1.9 JTD Multijet-88 KW;
207 lei
Smartshop
8540

Releu bujii FIAT DOBLO Cargo 223_ 2000 - > 1.9 JTD 223 A7.000, 223 B1.000 51299012c
200 lei
Dezautoaim
9693

179 lei
CarBreaker
8460
fiat doblo jtd
din categoriaReleu bujii
.Amestecul aer-motorina din motoarele diesel se aprinde datorita temperaturii ridicate rezultate in urma functionarii motorului si a comprimarii amestecului, fara a fi nevoie de o scanteie. In cazul unor temperaturi ambiante scazute sau cand motorul este rece, aprinderea se face mai greu si de aceea se folosesc bujii incandescente. Acestea cresc temperatura din camera de ardere inaintea pornirii motorului. Timpul necesar preincalzirii difera in functie de modelul bujiilor folosite, pornind de la 2 secunde si ajungand chiar si pana la 15 secunde, in cazul masinilor mai vechi. Releul de bujii este responsabil de pornirea/ oprirea bujiilor si sincronizarea acestora cu pornirea motorului. In prima faza, releul alimenteaza bujiile care incalzesc camera de ardere (martorul din bord este aprins), in a doua faza motorul porneste si, in cea de-a treia faza (dupa pornirea motorului), datorita cerintelor din ce in ce mai stricte in privinta poluarii aplicate motoarelor mai recente, bujiile inca mai functioneaza un anumit timp. Daca la inceputuri, releele pentru bujii aveau doar functia de transmitere a curentului catre bujii, acum acestea contin componente care le-au transformat in centrale electronice care primesc informatii de la diferiti senzori si comunica cu unitatea centrala a motorului. Deoarece releele sunt montate, de obicei, in compartimentul motor, este nevoie ca ele sa fie construite astfel incat sa reziste agentilor exteriori - frigul, caldura, lichidele etc. Conectorii mufelor trebuie sa fie curati pentru a nu produce defectiuni ale cablurilor.