Bara fata Mercedes C-Class W206 AMG-line an 2021-2022-2023-2024 Gauri pentru 6 senzori 854T9U4HCV
Bara fata Volvo S60-V60 an 2018-2019-2020-2021-2022 Gauri pentru spalatoare faruri AZ5OI2PPEW
Bara Fata Pana in 2001, cu Semnalizari in Bara Ford FOCUS DAW,DBW 1998-2001
Bara Fata Compatibil Cu BMW Seria 3 E90 E91 Sedan Touring LCI (2008-2011) M-Technik Design V2
Bara Fata BMW Seria 5 E60 E61 (2003-2007) M-Technik Design fara Proiectoare Ceata- livrare gratuita
Bara fata
.Bara de protectie
Multe persoane cred ca barele de protectie au scopul de a proteja soferul si pasagerii in cazul unui impact (accident), insa barele de protectie nu sunt considerate elemente de siguranta destinate protejarii ocupantilor autovehiculelor. De fapt, scopul barelor este de a reduce daunele fizice ale masinii in caz de accident si amorsarea impactului in cazul in care este vorba de lovirea unui pieton. Toate acestea, insa, doar la viteza redusa. Barele sunt concepute, in principal, pentru a proteja caroseria: portbagajul, radiatoarele, evacuarea etc. De-a lungul vremii, ele au fost facute din otel, aluminiu, cauciuc, iar in zilele noastre in 99% din cazuri sunt facute din plastic.
Automobilele de serie au apărut pe scena prin 1888 dar barele au inceput sa apara un pic mai tarziu, prin jurul anului 1915. Cand au aparut, erau aproape in intregime decorative. Primele bare de protectie erau extrem de subtiri si drepte, constau pur si simplu dintr-o bara de metal, uneori pictata, si erau montate doar in fata vehiculului, nu si in spate. Barele de crom, care au fost si primele bare de protectie stilizate, au aparut prin 1920. Cei care au revolutionat barele de protectie au fost cei de la Chevy, care au pus pentru prima data bara de protectie pe spate. Primul model dotat cu bara spate a fost Superior 1926.
Pe masura ce industria auto s-a dezvoltat si consumatorii au cerut mai multe optiuni artistice, producatorii de autovehicule au inceput sa proiecteze barele. Prin anii `30 -`40 au inceput sa le proiecteze din ce in ce mai complexe si mai elegante. Au continuat sa le construiasca, dar fara a oferi nici un pic de protectie in caz de accident. Producatorii auto au vazut in ele o sursa valoroasa de stil si eleganta. Multi au inceput sa le integreze in corpurile masinii, creand un aspect complet si compact.
In anii `50 cam toti producatorii auto au inceput sa combine grila centrala cu bara fata, aceasta combinatie este de fapt inceputul trecerii la masinile moderne. Buick a fost primul producator auto care a unit aceste doua elemente si care, bineinteles, a fost urmat rapid de toti producatorii din acea vreme: Oldsmobile, Ford, Pontiac și Chrysler. Ford insa, dupa cativa ani, a mers mai departe cu inovatia si a alungit grila de radiator, iar bara fata s-a transformat oarecum in flapsuri de bara, deoarece a fost taiata in doua de grila de radiator, asa cum este pe Ford Edsel din 1957.
Probabil cea mai mare si semnificativa inovatie a fost facuta de Pontiac in jurul anilor 1965/1970, cand au inceput sa construiasca bara din plastic. Acest lucru a ajutat industria auto sa integreze mult mai usor bara in caroseria masinii, dar si sa aduca bara la aceeasi culoare cu autoturismul. Mai mult decat atat, a incheiat o era, cea a barelor metalice de crom, si a pus bazele imbunatatirilor atat in ceea ce priveste eficienta, cat si siguranta automobilelor moderne.
In 1973, cand s-a inteles eficienta si importanta lor, guvernul SUA a implementat prima reglementare si anume ca o bara de protectie fata trebuie sa reziste la un impact de pana la 8 km/h si bara protectie spate - pana la 4 km/h.
In 1974 toti producatori de autovehicule trebuia sa se alinieze cerintelor SUA, doar ca de acum barele trebuiau ca, la aceeasi viteza, sa protejeze toate elementele: faruri, stopuri, radiatoare, motor.
In
1979
regulamentul
s-a
inasprit
si
trebuia
ca
fiecare
element
de
caroserie
sa
suporte
un
impact
la
aceeasi
viteza
fara
a
fi
deteriorat.
Ca
urmare
a
acestei
decizii,
siguranta
capata
prioritate
in
defavoarea
dezvoltarii
designului,
chiar
daca
interesul
publicului
inclina
pe
mai
departe
spre
partea
estetica.
Din
cauza
acestor
masuri
producatorii
de
autoturisme
s-au
concentrat
mai
mult
pe
siguranta
si
protejarea
autoturismului
decat
pe
design.
Asa
ca
au
revenit
la
barele
metalice
si
cromate,
doar
ca
le-au
montat
ceva
mai
departate
fata
de
autovehicul,
ca
sa
protejeze
mai
bine
elementele
optice
cat
si
celelalte
elemente.
Marele
dezavantaj
a
fost
ca
masinile
au
devenit
mult
mai
voluminoase.
In
incercarea
lor
de
a
imbina
atat
siguranta,
cat
si
stilizarea
masinilor,
producatorii
auto
s-au
intors
la
metoda
revolutionata
de
Pontiac
de
a
face
barele
de
protectie
din
plastic,
undeva
pe
la
inceputul
anilor
`80.
Odata
cu
aceasta
metoda
au
inceput
sa
stilizeze
si
sa
integreze
bara
in
caroseria
masinii
in
asa
fel
incat
pe
la
inceputul
anilor
`90,
mai
toti
producatorii
dotau
masinile
cu
bare
din
plastic.
Pentru
a
respecta
si
regulamentul
de
siguranta,
au
introdus
in
spatele
barelor
o
bara
metalica
de
protectie,
asa-numita,
in
zilele
noastre,
armatura
bara
fata
sau
armatura
bara
spate,
dupa
caz,
care
are
si
astazi
rolul
de
a
amortiza
impactul.
Asa
au
reusit
sa
faca
un
design
personalizat
pentru
fiecare
marca
sau
model,
sa
respecte
normele
de
siguranta,
sa
creeze
o
aerodinamica
mai
eficienta
si,
nu
in
ultimul,
rand
sa
reduca
si
consumul
de
carburant.
Gama de materiale din care sunt confectionate barele de protectie ale masinilor este destul de mica. In 99% din cazuri este folosit, la masinile de serie din ziua de astazi, "acrylonitrile butadiene styrene", pe scurt ABS; urmatorul material utilizat este fibra de sticla, apoi barele confectionate din metal, si, binenteles, carbonul.
Desi industria auto a ajuns sa fabrice multe componente din material plastic, precum barele de protectie, costurile pentru inlocuirea unui element de caroserie raman destul de ridicate.
Avantajul unei bare din plastic este ca, in anumite situatii, se poate repara daca ai avut, din nefericire, un accident. Metodele de reparare a unei bare de protectie sunt simple si la indemana oricui. Se pot repara cu fibra de sticla, cu inserarea unei bucati de plasa de sarma la cald cu ajutorul unui letcon in zona crapata, apoi, cu putin chit si un pic de indemanare, bara poate prinde forma dinaintea accidentului, urmand sa o vopsesti cu un spray la culoarea masinii sau la un service autorizat RAR. Exista si o varianta mai rapida, sa o inlocuim cu alta bara de protectie de la parcurile de dezmembrari si, daca avem si putin noroc, o gasim chiar la culoarea masinii.
Din
cautarile
posesorilor
auto
pe
Google,
cat
si
din
vanzarile
parcurilor
de
dezmembrari
rezulta
ca,
de
cele
mai
multe
ori,
este
necesara
inlocuirea
barei
de
protectie.
Am
putea
sa
facem
chiar
si
un
top
10
al
celor
mai
cautate
si
inlocuite
bare
de
protectie
sau
tampon
cum
mai
este
cunoscuta
prin
cataloagele
de
origine.
Acest
top
ar
arata
asa:
1.
Bara
fata
Opel
Astra
H
2.
Bara
fata
Opel
Astra
G
3.
Bara
fata
VW
Golf
4
4.
Bara
fata
VW
Golf
5
5.
Bara
fata
Dacia
Logan
6.
Bara
fata
VW
Golf
5
GTI
7.
Bara
fata
Passat
B6
8.
Bara
fata
Ford
Focus
2
9.
Bara
fata
Audi
A4
B7
10.
Bara
fata
VW
Golf
6
Lista ar putea continua cu bara fata VW Audi A4 B5 etc., dar si cu alte parti componente ale barelor, cum ar fi de exemplu cea mai cautata componenta, prelungire bara fata VW Golf 4, dar si cu grilele care sunt montate de obicei tot pe barele de protectie, cu senzorii de parcare, cu bandourile si alte elemente de design ale barelor.
Chiar daca in momentul de fata piata auto a inceput dezvoltarea masinilor electrice si hybrid, barele de protectie isi pastreaza locul binemeritat si, din fericire, nu mai sunt neglijate. Ba din contra, raman o componenta importanta atat in designul autovehiculelor, cat si in protectia pe care o ofera.