Foarte multe automobile se strica din cauza unei intretineri defectuoase. De exemplu, proprietari care nu schimba consumabilele la timp. Ceea ce face ca masina sa se strice sau sa mearga prost in timp. Iata care sunt cele mai importante consumabile auto.

1. Uleiul de motor

Cel mai important lubrifiant auto este cel din motor, adica uleiul de motor. Producatorii spun ca acesta sa fie schimbat la intervale specifice, fie de 15.000, fie de 20.000, uneori chiar si de 30.000 de kilometri. Insa nu strica sa inlocuiesti uleiul motor la fiecare 10.000 de kilometri daca tii la masina ta, deoarece nu este un proces costisitor.

poza

2. Filtrul de ulei

Impreuna cu uleiul trebuie schimbat si filtrul de ulei obligatoriu. Practic, atunci cand cumperi ulei sa faci schimbul, cumperi si un filtru. Acest filtru costa de obicei cam 30-50 de lei si se inlocuieste extrem de usor, folosind o cheie de filtru.

3. Filtrul de aer

La fel de important este si filtrul de aer. Daca avem un filtru de aer murdar, plin de praf si polen, motorul nu va putea respira bine. Din nefericire, Romania este o tara murdara, in care intervalele de schimb ale filtrului de aer sunt mult mai mici, din cauza prafului, poluarii si umezelii. Daca lasam prea mult un filtru de aer fara sa-l schimbam o sa ne trezim ca masina nu trage cum trebuie si ca ne creste consumul.

4. Filtrul de carburant

Fie ca vorbim de benzina, fie ca de motorina, un filtru de carburant la un moment dat se infunda. Deoarece acesta este rolul sau, sa opreasca impuritatile. Daca se infunda tare, carburantul nu mai ajung la rampa de injectoare si ne vom trezi ca masina merge ciudat, motorul trepideaza si performanta dispare.

poza

5. Filtrul de polen

Un filtru ceva mai putin important asupra functionarii masinii este cel de habitaclu, zis si de polen. Daca insa dorim sa avem grija de sanatatea noastra, vom schimba filtrul de polen la termen. Daca nu, riscam sa avem un filtru plin de umezeala si polen, un mediu propice pentru formarea unor bacterii care vor mirosi urat in interior.

6. Placutele de frana

Referitor la siguranta, placutele de frana sunt cele mai cunoscute consumabile. Acestea in timp isi pierd suprafata de contact cu discul, adica suprafata de frictiune, ceea ce duce la o franare slaba. De obicei, placutele au un senzor acustic care ne spune ca sunt pe duca. Un set de placute poate sa coste de la 80 de lei in sus.

poza

7. Anvelopele

La fel ca mai mult piese, anvelopele au si ele o durata de viata limitata. Chiar daca unii soferi merg cu acelasi set mult peste durata lor de viata, ceea ce este riscant, trebuie sa stim ca pneurile au un martor de uzura. Cand uzura a ajuns la acel nivel, trebuie sa le schimbam de urgenta, deoarece vorbim de un element de siguranta.

poza

8. Discurile de frana

Cam la fiecare 3 seturi de placute schimbate, le vine si randul discurilor sa fie inlocuite. Pur si simplu, metalul discului incepe sa se subtieze pana in momentul in care nu mai prezinta siguranta. Pot sa apara chiar si crapaturi, iar ovalizarea metalului subtire este o certitudine. Cand mecanicul ne spune ca discurile sunt pe duca, nu mai trebuie sa stam pe ganduri si sa punem unele noi.

9. Lichidul de frana

Lichidul de frana este, la fel ca uleiul de servo, o consumabila trecuta cu vederea de multi. Insa daca nu schimbi la timp lichidul de frana, poti ramane fara... frane. Lichidul de frana, in timp, acumuleaza apa, ceea ce duce la formarea unor bule de aer cand franam puternic. Asa apare fenomenul de "frana moale", prezent mai ales cand coboram de pe munte pe drumuri cu serpentine.

poza

10. Becurile

Pe partea electrica, becurile auto sunt cele care se strica destul de des, adica se ard. Fie ca vorbim de becuri de la faruri, stopuri, pozitii sau semnale, dar si de becuri de interior, mereu este bine sa avem la noi un set de rezerva. Nu de alta, dar ne putem trezi ca suntem opriti de politie si lasati fara talon din cauza unui bec ars care cu 10 minute mai devreme mergea.