Preț (lei)
Vânzător
Unitate de control,bujii incandescente (0281003015 BOSCH) ALFA ROMEO,FIAT,LANCIA
344 lei
PieseAutoSuceava
5376
650 lei
Pieseautodetop
3398
Releu,instalatia de comanda bujii incandescente (500330 MAXGEAR) ALFA ROMEO,Citroen,FIAT,LANCIA,PEUGEOT
133 lei
PieseAutoSuceava
5376
263 lei
Xdrive016
8377
Releu bujii incandescente ALFA ROMEO 145, 146, 156, 166, FIAT BRAVA, BRAVO I, DOBLO, DOBLO/MINIVAN, MAREA, MULTIPLA, PALIO, PUNTO, STRADA 1.9/2.4D 09.97-
263 lei
Xdrive016
8377
289 lei
PieseAutoSuceava
5376
Releu,instalatia de comanda bujii incandescente (2148800001S MEYLE) ALFA ROMEO,Citroen,FIAT,LANCIA,PEUGEOT
455 lei
PieseAutoSuceava
5376
146 lei
PieseAutoSuceava
5376
Releu bujii Fiat 500 Brava Bravo Croma Doblo Ducato Fiorino Punto Stilo Idea Linea Panda Lancia 0281003018
80 lei
Vasiloiu0ncl
7549
Unitate de control,bujii incandescente (EZP-AR-000 EZPAR000 Nty) ALFA ROMEO,FIAT,LANCIA
171 lei
PieseAutoSuceava
5376
153 lei
Pieseautodetop
3398
100 lei
Vasiloiu0ncl
7549
piese fiat multipla
din categoriaReleu bujii
Fiat Marea
.Amestecul aer-motorina din motoarele diesel se aprinde datorita temperaturii ridicate rezultate in urma functionarii motorului si a comprimarii amestecului, fara a fi nevoie de o scanteie. In cazul unor temperaturi ambiante scazute sau cand motorul este rece, aprinderea se face mai greu si de aceea se folosesc bujii incandescente. Acestea cresc temperatura din camera de ardere inaintea pornirii motorului. Timpul necesar preincalzirii difera in functie de modelul bujiilor folosite, pornind de la 2 secunde si ajungand chiar si pana la 15 secunde, in cazul masinilor mai vechi. Releul de bujii este responsabil de pornirea/ oprirea bujiilor si sincronizarea acestora cu pornirea motorului. In prima faza, releul alimenteaza bujiile care incalzesc camera de ardere (martorul din bord este aprins), in a doua faza motorul porneste si, in cea de-a treia faza (dupa pornirea motorului), datorita cerintelor din ce in ce mai stricte in privinta poluarii aplicate motoarelor mai recente, bujiile inca mai functioneaza un anumit timp. Daca la inceputuri, releele pentru bujii aveau doar functia de transmitere a curentului catre bujii, acum acestea contin componente care le-au transformat in centrale electronice care primesc informatii de la diferiti senzori si comunica cu unitatea centrala a motorului. Deoarece releele sunt montate, de obicei, in compartimentul motor, este nevoie ca ele sa fie construite astfel incat sa reziste agentilor exteriori - frigul, caldura, lichidele etc. Conectorii mufelor trebuie sa fie curati pentru a nu produce defectiuni ale cablurilor.