1. Piese Auto
  2. Asistență clienți

Întrebări frecvente despre PieseAuto.ro

Ce este www.PieseAuto.ro?

PieseAuto.ro este o platformă online gratuită care găzduiește anunțuri cu piese auto vândute de magazine, parcuri de dezmembrari auto sau persoane fizice. PieseAuto.ro pune la dispoziția cumpărătorilor o serie de mijloace tehnice eficiente pentru a obține rapid prețuri bune de la cât mai mulți vânzători.

PieseAuto.ro nu comercializează direct piese, plățile pentru piesele comandate făcându-se către vânzător.

Cumpărătorii care caută piese auto, comandă produsul direct de la vânzătorul care îl are publicat într-un anunț sau ofertă la prețul afișat, fără că vreuna din părți să plătească un comision către PieseAuto.

Cum pot folosi platforma PieseAuto.ro?

Platforma PieseAuto.ro poate fi folosită gratuit de către utilizatorii înregistrați. Pentru a crea un cont ai nevoie de o adresă de e-mail și telefon funcționale pe care le vom verifica la activarea contului.

Cum îmi fac cont?

Îți poți face un cont gratuit în doar 3 pași simpli. Vei avea nevoie de o adresă de mail valabilă la care să ai acces și un număr de telefon mobil pentru validare.

1. Completează formularul de AICI;
2. Activează contul din e-mailul primit dând click pe "Activează cont"
3. Vei primi un cod de validare prin SMS pe care îl introduci în căsuța de pe ecran

Felicitări! Contul tău este acum activ și îl poți folosi imediat.

Cum vând piese auto?

După ce îți faci un cont gratuit, poți să publici anunțuri cu piese auto. Ai posibilitatea de a publica până la 20 de anunțuri gratuit. Vânzătorii care doresc o performanță sporită a vânzărilor sau un număr mai mare de anunțuri pot apela la unul din abonamentele destinate persoanelor fizice sau firmelor, disponibile AICI.

Cum găsesc o piesă auto?

Ai două modalități principale prin care poți găsi piese: Folosind căutarea de pe site descrisă mai jos sau lansând o "Cerere de Ofertă preț" - vezi detalii AICI

Căutarea după denumirea sau codul piesei se face scriind în bara de căutare din partea de sus a paginii câteva detalii. Poți scrie aici numele exact al piesei, în funcție de marcă, model, an de fabricație, sau codul piesei dacă îl știi. De exemplu, scrie aici "Bară față Audi A3 2005" și apasă Enter. Ți se vor afișa toare anunțurile care corespund căutării tale.

Mai departe, filtrezi rezultatele introducând cuvinte cheie suplimentare, selectând marca mașinii, modelul, categoria, gama de preț, localitatea, iar anunțurile care corespund căutării tale vor fi afișate în ordinea relevanței. Poți reordona rezultatele în funcție de preț sau data anunțului.

Cum cumpăr o piesă de pe site?

După ce găsești piesa dorită pe site, apasă butonul "Adaugă în coș". Dacă vrei să mai cumperi și alte piese, apasă pe "Continuă cumpărăturile" pentru a te întoarce în site.

Când ai pus în coșul de cumpărături toate piesele de care ai nevoie apasă pe "Vezi coșul". Completează adresa și modalitatea de livrare după care "Confirmă comandă". Comanda ta a fost trimisă la vânzător.

De cele mai multe ori vei fi sunat de vânzător pentru confirmarea comenzii. Poți verifica în Contul Meu, la Comenzile Mele, statusul comenzii plasate. Te sfătuim să contactezi telefonic vânzătorul pentru orice nedumerire legată de comanda ta.

Ce este coșul de cumpărături?

Este un sistem care îți permite să cumperi mai multe piese auto făcând o singură comandă de la același vânzător sau vânzători diferiți. Cauți pe site piesele pe care le dorești, le adaugi pe fiecare în coș iar la final completezi o singură dată informațiile despre livrare.

ATENȚIE! Atunci când comanzi produse de la mai mulți vânzători vei plăti transport separat către fiecare dintre aceștia. Plătești un singur transport la toate piesele din comandă doar atunci când sunt comandate de la același vânzător.

Cum fac o cerere de ofertă?

Pentru a fi sigur că obții cel mai bun preț la piese, poți face o cerere de ofertă. Această cerere este gratuită și nu implică nicio obligație din partea cumpărătorului. Cererea ta va pleca la vânzătorii înscriși în sistem iar aceștia îți vor da oferte de preț pe care noi le centralizăm într-un singur loc, urmând ca tu să alegi cea mai bună ofertă pentru tine.

Dă click pe butonul "Cere oferte de piese" și completează formularul. Nu toate detaliile din formular sunt obligatorii, dar cu cât dai mai multe informații, cu atât vei primi oferte personalizate pentru mașina ta. Apasă pe "Cere ofertă acum" și cererea va fi transmisă vânzătorilor.

Ofertele sunt trimise de vânzători în pagina cererii tale. De fiecare dată când un vânzător îți face o propunere de preț, vei primi un mail. După ce primești oferte, poți intra în pagina cererii tale unde sunt centralizate toate și să o selectezi pe cea mai bună pentru tine (din Contul Meu, Oferte la Cereri sau direct din mailul primit cu orice cerere).

După ce selectezi una din ofertele de preț ca fiind cea câștigătoare, completezi detaliile de livrare, metoda de plată, iar vânzătorul îți trimite piesa.

Cum recunosc un vânzător de încredere?

Un vânzător de încredere de la care poți cumpăra în siguranță este un vânzător cu cât mai multe calificative pozitive sau cât mai puține negative (numărul de steluțe afișat în dreptul utilizatorului). În urma unei tranzacții care are loc prin intermediul site-ului nostru, cumpărătorii le pot da calificative vânzătorilor. Așa că un vânzător cu multe calificative pozitive este unul de care alți cumpărători au fost mulțumiți. Poți citi recenziile pe care ceilalți cumpărători le-au lăsat pentru vânzător, dând click pe numărul de steluțe afișat în dreptul acestuia. Dacă procentul afișat în dreptul steluțelor este scris cu roșu, acel vânzător a primit și calificative negative pe care ar trebui să le citești înainte de a luat decizia de cumpărare.

Îți recomandăm să apelezi la vânzători verificați care au abonamente Gold, Premium sau Platinum. Sunt firme înregistrate oficial în România, verificate de noi, care se supun legislației din această țară și îți vor oferi garanție, posibilitatea de retur în minim 14 zile și prețuri mai bune la transport. Legea nu îi obligă pe vânzătorii particulari să ofere aceste facilități la vânzarea pieselor.

Verifică de fiecare dată condițiile de garanție, retur și livrare oferite de vânzătorul piesei din pagina produsului.

Cum iau legătura cu un vânzător?

În fiecare anunț este vizibil numărul de telefon al vânzătorului, dând click pe "Vezi telefonul". Poți lua legătura cu el telefonic sau prin mesageria din anunț, apăsând pe butonul "Întrebări despre produs". Însă, din motive de siguranță pentru tine, te sfătuim să finalizezi tranzacția prin site, apăsând din pagina anunțului butonul "Adaugă în coș" și să urmezi pașii pentru lansarea comenzii. În caz că există o problemă cu o comandă și nu ești mulțumit, putem media situația doar dacă acea comandă figurează în contul tău de pe site. Doar comenzile date prin site folosind coșul de cumpărături dau dreptul de a acorda calificativ vânzătorului în urma tranzacției.

Cum plătesc o piesă?

Piesa auto cumpărată poate fi plătită așa cum scrie în descrierea fiecărui anunț. În general sunt două metode: plata ramburs la primirea coletului, sau plata direct la vânzător dacă ridici coletul personal. În cazul unor piese mai scumpe, vânzătorul îți poate cere plata unui avans, înainte de trimiterea coletului. Asigură-te că plata în avans (atunci când e cazul) o faci numai către vânzători de încredere și verificați.

Cine plătește transportul pieselor comandate?

Fiecare piesă pusă la vânzare are menționat costul transportului în anunț. Costul transportului îl găsești în anunț, sub descriere, la secțiunea Livrare și Plată. În unele cazuri, transportul poate fi oferit gratuit de către vânzător. Însă atunci când în anunț este menționat un cost, acesta se va adăuga la costul de achiziție al piesei și va fi achitat de cumpărător. Costul de transport afișat este valabil pentru colete de dimensiuni normale, fără gabarit și fără kilometri suplimentari.

Nu am primit piesa comandată. Ce fac?

Verifică statusul comenzii în Contul Meu, la Cumpărăturile Mele. Dacă comanda are încă statusul "Nepreluată" îți recomandăm să iei legătura telefonic cu vânzătorul pentru a afla când va fi livrată piesa.

Dacă statusul comenzii este "În procesare", vânzătorul a preluat comanda ta și în curând va expedia coletul, având posibilitatea de a-ți transmite numărul de AWB prin care poți urmări trimiterea. Poți găsi AWB-ul în pagina de detaliu comandă.

Dacă statusul comenzii este "Anulată", vânzătorul nu a putut onora comanda ta din motivele afișate în dreptul comenzii. Îți recomandăm să lansezi o comandă nouă de la alt vânzător.

Pentru orice alte situații, poți lua legătura direct cu vânzătorul la numerele de telefon afișate în comandă.

Ce garanție primesc la piesa comandată?

Fiecare anunț are specificate condițiile de garanție sub descriere, în secțiunea Garanție.

Conform legii, orice piesă auto vândută online beneficiază de garanție de conformitate timp de 12 luni. Adică dacă acea piesă nu este conformă cu descrierea din anunț, o poți returna. Majoritatea vânzătorilor oferă și garanție tehnică, cu condiția ca piesa vândută să fie montată într-un service autorizat RAR pentru modelul tău de mașină. Vânzătorul va cere documentele de la service în caz că apelezi la garanția tehnică.

ATENȚIE! Vânzătorii particulari care sunt persoane fizice nu pot acorda garanție și nici posibilitate de retur, conform legii în vigoare. Așadar alegeți-vă cu grijă vânzătorul.

M-am răzgândit și nu mai doresc piesa comandată. Ce fac?

Dacă te-ai răzgândit și nu mai vrei o piesă pentru care ai făcut deja o comandă, o poți anula direct de pe site într-un interval rezonabil de timp de la lansarea comenzii. Dacă anularea nu mai este posibilă prin site, ia legătura cu vânzătorul ca să nu o mai trimită prin curier. Dacă piesa a fost deja trimisă către tine, o poți refuza la venirea curierului. Corect este să vorbești cu vânzătorul și să achiți taxele de transport. Dacă refuzi o comandă fără motiv, poți primi de la vânzător un calificativ negativ care îți poate afecta următoarele comenzi. Dacă ai ridicat deja piesa de la curier poți apela la opțiunea de retur, caz în care trebuie să contactezi vânzătorul. De obicei, costul de retur este plătit de cumpărător.

Piesa primită nu este bună. Ce fac?

Dacă piesa pe care ai comandat-o nu este conformă cu descrierea, are defecte sau nu se potrivește, trebuie să iei legătura cu vânzătorul pentru retur. Majoritatea vânzătorilor de încredere care au calificative multe, vor accepta returul piesei și îți vor da una bună la schimb sau te vor despăgubi. Asigură-te că piesa primită rămâne în ambalajul original și că nu este montată pe mașină. Fiecare vânzător are propria politică de retur afișată în anunț, sub descriere, la secțiunea Retur.


Dacă răspunsurile de mai sus nu îți sunt suficiente, poți contacta echipa de asistență clienți prin email la suport@pieseauto.ro, prin chat-ul disponibil în prima pagină a site-ului sau prin formularul de contact disponibil AICI. Îți vom răspunde în cel mai scurt timp posibil.