Un clip foarte interesant ne arata ce se intampla intr-un compresor al sistemului de climatizare. Practic, un compresor functioneaza ca un motor cu 5 pistoane duble, care se misca de sus in jos, pentru a crea presiune. Aceasta presiune face ca amestecul de lichid si gaz sa circule prin sistem, schimbandu-si starea de soliditate, din gaz in lichid si invers.

In general, la un compresor de aer conditionat, cel mai des se strica ambreiajul care porneste compresorul. Pentru ca este unul magnetic, daca motorul are o turatie prea mare, cand apasam butonul de aer conditionat, ambreiajul trebuie sa accelereze foarte repede, fortand ambreiajul. E ca si cum am pleca de la semafor in tromba, cu scart din anvelope.

De aceea este recomandat sa pornim aerul conditionat si sa se conecteze ambreiajul de la compresor, doar la ralanti. Odata cuplat, compresorul poate accelera odata cu turatia motorului.

Un compresor este o piesa foarte complexa, compusa din zeci de piese care trebuie sa mearga la unison. In sistem se baga un amestec de solutie tip freon cu ulei, pentru a unge compresorul in timp ce merge. Fara ulei, toate aceste piese din clip s-ar uza prematur si s-ar incinge extrem de tare, ducand la blocarea pistoanelor din compresor.

Urmareste clipul de mai jos si vezi ce se intampla in compresorul tau de aer conditionat, atunci cand pornesti climatizarea.