Cine are de transportat ceva mai mare si mai lung, sau un portbagaj de plafon de tip cutie, eventual suporti de biciclete, o poate face pe plafon. Dar pentru asta ai nevoie de niste bare de portbagaj care se monteaza sus. Insa nu orice bare de plafon sunt recomandate. Unele sunt excelente, dar altele se pot dovedi o adevarata pacoste.

Barele de plafon au o multime de utilizari. Sunt unii soferi mai aventurieri care chiar isi monteaza pe plafon un cort, ca sa doarma atunci cand ies in natura. Dar majoritatea le folosesc ca sa monteze biciclete sau un portbagaj de tip "sicriu". Exista insa bare si bare, ca la orice alte piese. Adica sunt si bare de plafon scumpe, dar si ieftine, bune dar si proaste. Cum sa le deosebim?

poza

In primul rand, daca iti permiti, este bine sa cumperi niste bare de plafon originale, direct de la importator. Acestea sunt cam scumpe, dar sunt facute pentru masina ta si se potrivesc de minune. Insa cel mai mare avantaj este ca sunt gandite sa fie silentioase. Adica au un profil aerodinamic care iti va permite sa circuli cu viteza mare fara sa auzi zgomote ciudate.

Poti cumpara si niste bare de plafon aftermarket, dar numai daca sunt special gandite pentru masina ta, adica dedicate. Sunt producatori mari, precum arhicunoscutul Thule, care ofera produse de calitate. Nici acestea nu sunt ieftine, dar sunt de calitate si iti ofera aceleasi avantaje ca cele originale. Au o rezistenta in timp crescuta, dar sunt capabile sa reziste si la greutati mai mari.

poza

Din pacate, majoritatea soferilor vor sa faca economie de bani si apeleaza la bare de plafon universale. Sunt de la marci necunoscute, sunt din otel si au un profil dreptunghiular. Atunci cand faci economie de bani si dai numai 120 de lei pe o pereche de bare pentru plafon, in loc de 280 pe o pereche Thule, o sa-ti dai seama de greseala cand vrei sa treci de 70 km/h. Prinderile si profilul patratos vor incepe sa fluiere foarte tare. Adica enervant, obositor, chiar asurzitor la viteze mari. Dar te obisnuiesti, ca alta varianta nu ai decat sa le schimbi.

poza

Mai exista si unele modele de automobile care vin de fabrica cu barele de plafon deja montate. E vorba in general de masini de tip SUV sau monovolum. Aceste bare au profil special si nu scot niciun zgomot in rulare, ceea ce le face sa fie perfecta, insa nu prea prezinta o rezistenta crescuta a sarcinii. Majoritatea barelor de plafon au o limitare de numai 30 kg. Daca montam bare mai scumpe, de calitate, putem creste aceasta limita pana pe la 70 kg. Oricum, e bine de stiut ca trebuie mereu sa respectam limita de greutate a barelor, altfel le putem rupe si ne trezim ca indoim plafonul.

Deci daca vrei sa transporti bicicletele in concediu, un portbagaj suplimentar sau barca de pescuit, e bine sa-ti cumperi niste bare de calitate, dedicate modelului tau de masina. Nu te zgarci si nu cumpara bare de la marci necunoscute, cu profil patrat, pentru ca sunt din otel, vor rugini in timp, iar zgomotul pe care il vor scoate la viteza mare te vor face sa le arunci imediat la gunoi.

poza