Volantul masinii, numit popular de toti soferii "volanta", este un element al transmisiei. Fiecare automobil este dotat cu volanta, aceasta piesa avand un rol dublu. Volanta este montata in capatul vilbrochenului si are ca rol transmiterea fortei de rotatie catre cutia de viteze, dar si rol de pornire a motorului. Mai precis, electromotorul...
Articole utile din categoria transmisie
Volantul, piesa auto pe care toata lumea o numeste volanta, este un element de transmisie. Volanta transmite energia de rotatie de la motor catre cutia de viteze, dar de cele mai multe ori este o piesa auto de a carei existenta nu suntem constienti, deoarece nu se strica. Dar a devenit o problema majora in ultimii ani, de cand numarul...
Fiecare masina cu o transmisie manuala are un ambreiaj care asigura conectarea motorului de cutia de viteze. Ambreiajul este insa o piesa consumabila, una de schimb indelungat, dar care se schimba la anumite intervale de timp. Iata cum recunoastem ca a venit momentul sa apelam la un nou kit de ambreiaj. Kitul de ambreiaj, ca despre el discutam...
Pe vremuri, cand se strica ambreiajul de la Dacie, inlocuiam discul sau il reparam, si atat. Adica puneam ferodo-uri noi batute pe disc si il montam inapoi pe cutie, fara sa schimbam rulment, placa, volanta... Nimic. Dar acum, atunci cand schimbi discul, trebuie sa schimbi minimum 3 piese, daca nu chiar 4. Adica nu mai exista sa schimbi...
Multa lume sustine ca transmisia manuala incepe sa devina istorie. Cam asa cum s-a intamplat cu motorul in 2 timpi sau cu batranul carburator, piese care au fost inlocuite cu unele mai performante si mai eficiente. Asa se pare ca se va intampla si cu transmisia manuala care va fi inlocuita cu una automata. Ajunge sa ne uitam la producatorii de...
Daca in trecut un automobil avea numai 2-3 viteze, inclusiv marsarierul, acum automobilele au minimum 6 trepte. Adica avem 5 sau 6 viteze pentru mersul inainte la care se adauga viteza unica de mers inapoi. Cam acesta a devenit standarul zilelor noastre in materie de cutie de viteze manuala. Dar ce sa alegem, daca avem posibilitatea: o cutie cu 5...
Cu siguranta te-ai intrebat mereu cum functioneaza o cutie de viteze manuala. Adica ce mecanisme complicate pot face ca trecerea de la o viteza la alta sa se faca asa usor si lin, fara sa se simta nicio bruscare sau atingere de roti dintate? Un film de pe Youtube ne arata ce se intampla intr-o cutie de viteze manuala cu 5 trepte. Si, la finalul...
Planetarele sunt in zilele noastre piese intalnite la absolut toate autoturismele. Inainte se foloseau doar la masinile cu tractiune fata, in timp ce masinile RWD aveau punti rigide care transmiteau tractiunea catre roti. Insa de cand suspensia independenta este ceva firesc la toate masinile, indiferent de felul tractiunii, planetarele sunt acum...
Toata lumea a auzit de diferentiale auto, dar putini stiu cu exactitate ce fac. In general, masinile cu tractiune spate (propulsie) si cele cu transmisie integrala au diferentiale pe puntea spate. Acesta are un rol multiplu si este o componenta a sistemului de transmisie, fiind un element fara de care autoturismele moderne nu ar putea functiona....
Foarte multe autoturisme rulate le dau impresia potentialilor cumparatori ca au probleme cu transmisia manuala. De fapt, chiar si proprietarii de masini vechi, trecute de 100.000 de kilometri, au impresia ca sunt niste probleme la cutia manuala, pentru ca intra greu in viteze sau schimbatorul are un joc urias. In asemenea cazuri, cel mai probabil...