Asa cum va povesteam despre sistemul de evacuare, prin care sunt eliminate noxele rezultate in urma arderii interne, asa exista si sistemul de admisie prin care motorul inspira aer. Admisia auto este un circuit prin care aerul intra in motor din atmosfera, inainte sa se amestece cu benzina si sa produca arderea. Iata care sunt elementele unui...
Articole utile din categoria piese motoare
Orice motor din zilele noastre are una sau mai multe axe cu came. Dar putini soferi stiu la ce folosesc, cum functioneaza si de ce, uneori, se strica. Mai jos explicam ce fac axele cu came, numite de specialisti si arbore cu came. Arborele cu came este un element al sistemului de propulsie si are rolul de a comanda deschiderea supapelor. Rolul sau...
Nu multi soferi stiu, dar suportul de motor este o piesa care se strica mai des decat ai crede. Mai ales in Romania, acolo unde soselele sunt pline de gropi si unde masinile circula chiar si daca au probleme la motor. Asa ca atunci cand ajungi la service pentru o problema anume, s-ar putea sa afli ca trebuie sa pui si un suport nou, deoarece...
Motoarele termice functioneaza in ziua de azi la fel cum o faceau motoarele pe aburi inca din anii 1700. Adica presiunea impinge un piston si energia termica se transforma in energie cinetica. Daca la inceputul evolutiei motoarelor termice pistoanele culisau intr-un motor fara niciun segment, avand pierderi mari de compresie si eficienta, inca din...
Motorul automobilului traditional, cu ardere interna, are nevoie de lubrifiere permanenta ca sa functioneze. Sunt multe piese in continua miscare la interior care, daca nu ar avea ulei, s-ar incalzi puternic pana in momentul in care metalele s-ar dilata si ar ramane blocate, ducand la calarea motorului. Pentru asta uleiul este si el cea mai uzuala...
Cu siguranta ai auzit de sonda Lambda si cel mai probabil se afla instalata si pe masina ta. Si ai mai auzit ca aceasta sonda se strica des, ceea ce duce la o functionare defectuoasa a motorului, la un consum crescut sau chiar la incapacitatea de pornire a motorului. Iata cum functioneaza aceasta sonda si de ce trebuie sa ne asiguram ca...
De fiecare data cand cumparam un autoturism nou sau second-hand, prima intrebare pe care ne-o punem este legata de motorizarea pe care ne-o dorim. Daca la masinile noi este mai usor, deoarece dam comanda exact de modelul pe care il vrem, la cele second-hand e mai greu. Pentru ca suntem nevoiti sa alegem din ce gasim, iar asta inseamna sa facem...
Cu siguranta ai auzit de valva sau supapa EGR, probabil montata si pe motorul masinii tale. Este o valva ce poarta numele de Exhaust Gas Recirculation (EGR) si este un alt mijloc gasit de producatorii auto pentru scaderea poluarii produse de motoarele cu ardere interna. Valva EGR se gaseste atat pe motoarele diesel, cat si pe cele pe benzina. Si...
Masinile mai noi sunt dotate cu o valva de recirculare a gazelor de esapament. Aceasta se numeste EGR, adica Exhaust Gas Recirculation si preia o parte din gazele scoase pe evacuare din motor si reintroduse pentru o ardere suplimentara. Scopul valvei EGR este reducerea emisiilor de carbon, fiind asadar, la fel ca filtrul de particule si alte...
Motoarele termice moderne, in format conventional, fara sa ne referim aici la cele rotative sau cu un alt design, au nevoie de sincronizarea vilbrochenului cu axele cu came, pentru ca cei 4 timpi ai arderii sa se faca asa cum trebuie. Aici intervine distributia care exact asta si face: distribuie mai multe functii catre diverse piese interne ale...