1. Piese Auto
  2. Piese Motoare
  3. Articole
Sistemul de admisie: care sunt elementele si la ce trebuie sa avem grija
Sistemul de admisie: care sunt elementele si la ce trebuie sa avem grija
în Piese Motoare

Asa cum va povesteam despre sistemul de evacuare, prin care sunt eliminate noxele rezultate in urma arderii interne, asa exista si sistemul de admisie prin care motorul inspira aer. Admisia auto este un circuit prin care aerul intra in motor din atmosfera, inainte sa se amestece cu benzina si sa produca arderea. Iata care sunt elementele unui sistem de admisie. Filtrul de aer Filtrul de aer este primul element al admisie....

Distributia masinii: cum se schimba si de ce se inlocuieste
Distributia masinii: cum se schimba si de ce se inlocuieste
în Curea distributie

Distributia masinii este un element foarte important si omniprezent in motoarele cu ardere interna. Pentru ca este elementul care sincronizeaza cei 4 timpi de ardere pe care ii are un motor. Exista in unele cazuri distributii pe curea, care necesita inlocuire la un moment dat, sau pe lant, care pot rezista pe toata durata vietii masinii. Distributia auto este, practic, o curea sau un lant. In cele mai multe cazuri este o...

Supapa EGR: cum functioneaza, ce face, de ce se strica si daca o putem anula
Supapa EGR: cum functioneaza, ce face, de ce se strica si daca o putem anula
în EGR

Cu siguranta ai auzit de valva sau supapa EGR, probabil montata si pe motorul masinii tale. Este o valva ce poarta numele de Exhaust Gas Recirculation (EGR) si este un alt mijloc gasit de producatorii auto pentru scaderea poluarii produse de motoarele cu ardere interna. Valva EGR se gaseste atat pe motoarele diesel, cat si pe cele pe benzina. Si in ambele cazuri functioneaza la fel. Valva este montata langa admisia motorului...

Tacheti simpli, mecanici sau hidraulici: care este diferenta si cum functioneaza?
Tacheti simpli, mecanici sau hidraulici: care este diferenta si cum functioneaza?
în Tacheti

Tot auzim in stanga si in dreapta vorbindu-se despre tacheti. Ba ca "bate un tachet", ba ca motorul tacane din cauza tachetilor, ba ca trebuie sa reglam tachetii sau ca motorul nostru e dotat cu tacheti hidraulici. Ce sunt mai exact tachetii si ce fac ei? Motoarele termice moderne au in componenta sistemului de distributie tacheti. Acestia se numesc si "inaltatori de valva" sau "tapet", din limba engleza, unde se numesc...

Cureaua de distributie auto: cum stim daca trebuie schimbata distributia?
Cureaua de distributie auto: cum stim daca trebuie schimbata distributia?
în Curea distributie

Majoritatea masinilor actuale au motoare cu distributie pe curea. Cureaua a inlocuit lantul oferind astfel un motor mai silentios. Dar ce face mai exact cureaua de distributie? Sincronizeaza vilbrochenul cu axele cu came, astfel incat sa se faca corect toti cei 4 timpi care formeaza aprinderea motorului pe combustie. Atunci cand cumparam un autoturism la mana a doua, pe langa revizia clasica de filtre si ulei, mai trebuie sa...

Pompa de ulei auto: ce rol are si de ce depinde de ea functionarea motorului?
Pompa de ulei auto: ce rol are si de ce depinde de ea functionarea motorului?
în Pompa ulei

Motorul automobilului traditional, cu ardere interna, are nevoie de lubrifiere permanenta ca sa functioneze. Sunt multe piese in continua miscare la interior care, daca nu ar avea ulei, s-ar incalzi puternic pana in momentul in care metalele s-ar dilata si ar ramane blocate, ducand la calarea motorului. Pentru asta uleiul este si el cea mai uzuala consumabila si care trebuie sa fie schimbata mereu la timp. Dar ca uleiul sa-si...

Suportul de motor: cum ne dam seama daca avem suportul rupt si ce se poate intampla?
Suportul de motor: cum ne dam seama daca avem suportul rupt si ce se poate intampla?
în Suporti motor

Nu multi soferi stiu, dar suportul de motor este o piesa care se strica mai des decat ai crede. Mai ales in Romania, acolo unde soselele sunt pline de gropi si unde masinile circula chiar si daca au probleme la motor. Asa ca atunci cand ajungi la service pentru o problema anume, s-ar putea sa afli ca trebuie sa pui si un suport nou, deoarece suportul vechi era rupt sau chiar spart. Un motor este prins de sasiu in 3 sau 4...

Segmentii de piston: cum functioneaza si de ce se strica uneori?
Segmentii de piston: cum functioneaza si de ce se strica uneori?
în Segmenti

Motoarele termice functioneaza in ziua de azi la fel cum o faceau motoarele pe aburi inca din anii 1700. Adica presiunea impinge un piston si energia termica se transforma in energie cinetica. Daca la inceputul evolutiei motoarelor termice pistoanele culisau intr-un motor fara niciun segment, avand pierderi mari de compresie si eficienta, inca din anii 1900 toate motoarele cu ardere interna erau dotate cu segmenti. Dar ce...

Axele cu came: ce rol au si cum se pot strica la un motor
Axele cu came: ce rol au si cum se pot strica la un motor
în Axe came

Orice motor din zilele noastre are una sau mai multe axe cu came. Dar putini soferi stiu la ce folosesc, cum functioneaza si de ce, uneori, se strica. Mai jos explicam ce fac axele cu came, numite de specialisti si arbore cu came. Arborele cu came este un element al sistemului de propulsie si are rolul de a comanda deschiderea supapelor. Rolul sau este de a transmite si de a transforma miscarea de rotatie in miscare de...