



Far stanga Volkswagen Golf 8 Full LED 5H1941005C an 2019-2020-2021-2022-2023 4DH84CYNN8


Faruri Bixenon 68144708AC 68144709AO Jeep Grand Cherokee facelift an 2014 2015 2016 2017 2018

Far/Faruri stanga+dreapta FACELIFT Mercedes A-Class W177 2022-2024 A1779062406. A1779062306


Faruri Full LED compatibil cu Mercedes S-Class W222 Semnal Dinamic (2013-2017) Facelift Design

Far faruri stanga si dreapta full LED Crystal Lighting Skoda Enyaq 2020 2021 2022 cod 5LB941016B 5LB941015B
![Far dreapta Honda CR-V 3 [facelift] [2009 - 2012] Crossover 2.2 i-DTEC MT 4WD (150 hp)](https://www.pieseauto.ro/poze/far-dreapta-honda-cr-v-3-facelift-2009-2012/far-dreapta-honda-cr-v-3-facelift-2009-2012-0df9910a499cb849ed1-0-0-0-0-0.jpg)
Far dreapta Honda CR-V 3 [facelift] [2009 - 2012] Crossover 2.2 i-DTEC MT 4WD (150 hp)

![Far stanga Far stanga cu lupa BMW Seria 5 F11 [2009 - 2013] Touring wagon 520 d Steptronic (184 hp) Cod motor: N47T, Cod culoare: B90, Pachet M](https://www.pieseauto.ro/poze/far-stanga-far-stanga-cu-lupa-bmw-seria-5-f11/far-stanga-far-stanga-cu-lupa-bmw-seria-5-f11-acf7310a4e9db87ffc5-0-0-0-0-0.jpg)
Far stanga Far stanga cu lupa BMW Seria 5 F11 [2009 - 2013] Touring wagon 520 d Steptronic (184 hp) Cod motor: N47T, Cod culoare: B90, Pachet M
![Far Far Stanga MAN TGX 1, cod 5697300007 5697300007 MAN TGX generatia 1 [facelift] [2014 - 2016]](https://www.pieseauto.ro/poze/far-far-stanga-man-tgx-1-cod-5697300007/far-far-stanga-man-tgx-1-cod-5697300007-c277910862cf6088dd3-0-0-0-0-0.jpg)

Far stanga xenon Ford S-Max 2.0 TDCi Durashift EST, 140cp sedan 2009 (6M2113D155AJ)
Faruri
.Importanta farurilor pentru masina ta
Farurile sunt principala componenta a sistemului de iluminare. Ele emit lumina in directia de deplasare oricand acest lucru este necesar. Sarcina lor principala este de a ilumina carosabilul in conditii de intuneric si de vizibilitate redusa.
Farurile au doua faze cunoscute sub numele de faza scurta si faza lunga. Luminile de faza lunga au o amploare mai mare si sunt aprinse doar atunci cand nu exista alti soferi in zona vizibila. Faza scurta sau faza de intampinare este folosita pe toata perioada in care autovehiculul se afla in miscare. In Romania este obligatorie utilizarea fazei de intampinare pe drumurile publice situate in afara localitatii indiferent daca afara este zi sau noapte, aspect benefic unei mai bune vizibilitati in trafic.
Un far este compus dintr-o lampa, adica un bec, si un reflector, cunoscut si sub numele de oglinda, care are o forma parabolica menita sa concentreze toata lumina intr-un singur fascicul. Unele faruri au si o lentila a carei functie este de a asigura dispersia uniforma a luminii.
Cele mai intalnite becuri, atat pentru faza scurta cat si lunga, sunt cele halogen de tipul H7, H4, H1, H3, HB3 si H9.
Exista si faruri care folosesc becuri de tip xenon care, pentru a genera lumina necesara, folosesc gaz xenon. Practic, mediul in care se produce lumina este constituit din gazul xenon inchis ermetic in sticla becului.
Ultima tehnologie o reprezinta farurile cu tehnologia LED, adica cele pe baza de diode. Farurile LED reprezinta viitorul in materie de performanta insa nu trebuie sa uitam de costuri care sunt foarte importante in industria auto.
Prin urmare, vom explica si latura economica privind costul de utilizare al unui vehicul cu una din cele 3 tehnologii.
Cat costa un bec cu halogen?
Un bec de tipul H7 sau H4 are un pret de pornire de 10 lei. Producatori mari precum Bosch, Philips, Valeo aduc pe piata astfel de becuri incepand cu 15 lei pentru cea mai ieftina gama a lor, dar preturile pot urca pana la 65 de lei pentru becurile care promit o luminozitate cu pana la 120% mai mare fata de becul standard. Nu e un secret ca becurile cu luminozitate +120% au o durata de viata mai mica.
Cat costa o instalatie de tip xenon?
Becurile cu xenon de tipul D1S, D2S si D3S sunt cele mai intalnite si vin montate din fabrica pe modelele premium sau cu dotari extra. Pretul unui astfel de bec porneste de la 100 de lei si poate ajunge la 350 de lei la un producator cum ar fi Osram sau Philips.
Xenonul este un gaz prezent in interiorul becului, iar cand acesta este strabatut de curent genereaza o lumina puternica, acesta fiind principiul de functionare. Pentru a putea fi utilizat are nevoie de un mic transformator sau droser sau balast cum este cunoscut in lumea auto.
Becurile cu xenon au o durata de viata foarte mare fata de cele cu halogen, de pana la 10 ori mai lunga, dar si ele isi pierd din capacitatea de a lumina intr-un interval de 5-10 ani.
Cat costa un far cu tehnologia LED?
Asa cum am mentionat, aceasta este ultima tahnologie adusa pe piata de catre constructorii auto. Fie ca se numesc Laser, Matrix, IntelliLux LED sau Multibeam, acestea se bazeaza pe o multitudine de LED-uri care au capacitatea de a face din noapte zi. Coroborate cu alti senzori si calculatoare, aceste faruri au capacitatea de a schimba singure faza de drum cu cea de intampinare, da a ocoli masinile care vin din sens opus si chiar de a-i semnala soferului pietonii de pe carosabil printr-un flash repetat pe directia lor.
LED-urile au o durata de viata foarte mare si un consum de energie mic, dar cand vine vorba de costuri de inlocuire, acestea sunt corp comun cu farul, ceea ce duce la necesitatea de a schimba intregul far. Costurile pot fi de 4000 de lei pentru o bucata. Cei mai cunoscuti producatori de lampi și faruri sunt: Hella, Bosch, TYC, Valeo, Johns, Diederichs, Van Wezel.
Teoretic, un far trebuie sa functioneze corect pe toata durata de viata a unui autovehicul, dar exista situatii in care acestea trebuie schimbate.
Iata cateva sfaturi pentru a te bucura de o lumina puternica:
- asigura-te ca farurile sunt reglate corect; in acest fel nu-i vei orbi pe ceilalți participanti la trafic;
- din cand in cand trebuie sa inlocuiesti becul farului pentru ca are are o durata de viata limitata, indiferent daca este cu halogen sau xenon;
- in cazul in care farul se abureste, inseamna că exista umiditate in interiorul carcasei; in cele mai multe cazuri acesta are o fisura, un manson de cauciuc deteriorat sau un capac montat gresit care permite intrarea umiditatii in far;
- in cazul in care apa patrunde in interiorul carcasei, iti recomandam inlocuirea becului si remediarea cauzei.
Cand este respinsa masina ta la statia ITP datorita farurilor?
Orice modificarea a sistemului de iluminarea este interzisa. Celebrele pozitii America, ploapele tuning, folia colorata sau fumurie sau orice altceva care obstructioneaza lumina sau functia farurilor este ilegala si poate duce la suspendarea certificatului de inmatriculare.
In situatia in care masina a fost din Anglia si s-a schimbat volanul de pe dreapta pe stanga, obligatoriu va avea nevoie de alte faruri destinate circulatiei pe partea dreapta a carosabilului.
Este montarea becurilor colorate legala?
Montarea becurilor de culoare albastra sau rosie este ilegala. Doar masinile care au un regim de circulatie special pot avea aceste lumini. Singurele becuri colorate care pot fi montate legal sunt cele cu lumina galbena si se folosesc in special la proiectoarele de ceata oferind o vizibilitate mai buna.
Cum se inlocuiesc corect becurile?
Fie ca vorbim de inlocuirea unui bec ars sau inlocuirea preventiva cu un set de becuri mai performante, procedura este aceeasi. Ne asiguram ca farurile sunt stinse si becurile sau soclul becului nu sunt fierbinti. Se indeparteaza capacul de protectie al farului, se rasuceste becul sau se desfac clemele de fixare. Daca este necesar sa atingi partea de sticla a becului, foloseste o carpa. Urmele pot afecta calitatea luminii si pot deteriora mai repede sticla. Se recomanda becuri de calitate si cu un consum recomandat de producator. Nu se recomanda utilizarea becurilor de 100 Wh deoarece in unele situatii instalatia poate cauza un incendiu sau becul poate topi farul. Un bec montat gresit poate strica farul sau modifica reglajul farului. In unele situatii in care spatiul este insuficient pentru aceasta operatiune, se recomanda demontarea farului.
Cum sa faci polish farurilor?
Farurile din material plastic au inlocuit farurile din sticla din motive de siguranta pentru pietoni. In timp, s-a dovedit ca soarele, temperatura becului si nisipul de pe carosabil le afecteaza si, intr-un interval scurt de timp, devin ineficiente. Plasticul se zgarie si se matuieste devenind opac.
O solutie este polish-area farurilor pentru a le reda luciul si a permite luminii sa ajunga pe carosabil. Exista diverse kit-uri de polish-are a farurilor cu preturi cuprinse intre 30 si 150 de lei. Kit-urile pentru polish-area farurilor contin hartie abraziva cu 3 tipuri de granulatie, pasta de polish, un burete de aplicare si o laveta de microfibra.
Prima etapa este izolarea farului de caroserie cu banda de hartie. Se va incepe slefuirea cu smirghel, granulatie de 1.000, si apoi cu smirghel de 2.000 si 3.000. Miscarile trebuie sa fie liniare, deci nu cu miscari de rotatie. Pasta abraziva se va aplica cu un burete folosind aceleasi miscari. Folosirea unei unelte cu o turatie prea mare poate duce la topirea suprafetei sau deteriorarea iremediabila. Cand farul a ajuns la luciul dorit se poate etansa suprafata folosind un lac special sau o folie transparenta de protectie.
Cum se aplica folie pe faruri?
Folia pentru faruri este o folie speciala, transparenta si aderenta pe suprafete de plastic. Farul trebuie curatat temeinic inainte ca folia sa poata fi aplicata. Va fi nevoie de un aplicator, un pulverizator cu apa si, in unele situatii, un pistol de suflat aer cald.
Montarea foliei fumurii sau colorate este interzisa de lege si poate duce la suspendarea certificatului de
inmatriculare de catre un agent constatator.
Cat costa aplicarea foliei pe faruri?
Pretul pentru aplicarea foliei pe o pereche de faruri la un atelier pleaca de la 100 de lei, fiind incluse materialele si manopera. Se recomanda sigilarea suprafetei dupa polish-area farurilor, altfel, acestea se vor matui in scurt timp.
Ce inseamna faruri automate?
Functia Auto este prezenta de peste 20 de ani in industria automobilelor, practic farurile se aprind singure cand senzorul de lumina le comanda. Functia automata a farurilor aprinde farurile cand afara este noapte, cand se face trecerea de la lumina la intuneric sau cand se circula printr-un pasaj sau tunel.
Ce inseamna faruri "follow me home"?
Functia "follow me home" mentine farurile sau proiectoarele de ceata aprinse circa 30 de secunde dupa ce masina a fost parcata si inchisa pentru a facilita vizibilitatea pe timp de noapte a conducatorului auto pana la intrarea in casa.
Ce inseamna faruri bi-xenon?
Farurile bi-xenon sunt acele faruri care folosesc tehnologia becurilor cu xenon pentru ambele faze.
Cum se regleaza farurile si cat costa?
Reglarea farurilor intr-un service cu ajutorul unui aparat de reglat farurile este o operatiune foarte simpla, iar pretul ei pleaca de la 30 de lei. Acelasi aparat este folosit si de statiile de ITP pentru a verifica daca farurille lumineaza corect.
Omologarea farurilor cu xenon sau de tip LED
Este aproape imposibil sa iti montezi faruri cu xenon pe masina si sa respecti legea, atat timp cat masina nu a venit din fabrica cu asa ceva.
Registrul Auto Roman interzice montarea unui alt tip de iluminare fara ca acesta sa nu fie omologat si mentionat in cartea de identitate a autoturismului.
Inlocuirea sursei de iluminare a masinii cu un kit xenon, conform spuselor oficialilor RAR, se face doar in conditii speciale, extrem de greu de indeplinit de catre majoritatea soferilor. Ca sa respecte legea, un kit cu xenon trebuie neaparat sa fie format din: faruri specifice, surse de lumina cu descarcare in gaz, dispozitiv care declanseaza arcul electric (ignitor) si cel care stabilizeaza curentul electric (ballast), sistem automat de reglaj in functie de sarcina, spalator far.
Cine doreste sa fie in legalitate are doar doua variante:
1. Prima este sa-si cumpere sistemul de iluminare original, special pentru un anume model de masina, sistem care a fost montat pe vehicule similare.
2. O alta varianta este montarea unor faruri aftermarket.
Montarea farurilor cu xenon aftermarket, numite oficial retrofit, este obligatoriu sa fie realizata intr-un service omologat pentru modificari constructive. Acest service trebuie sa-ti ofere la finalul montajului o declaratie de conformitate emisa de inginerii de acolo, in care sa fie enumerate elementele montate, cu specificarea numerelor de omologare CE/ECE-ONU pentru fiecare element in parte.
Ulterior, cei care si-au pus pe masina faruri cu xenon aftermarket trebuie sa mearga la o reprezentanta RAR pentru a mentiona in carte: “Echipare retrofit cu surse de lumina cu descarcare in gaz”. Asta inseamna o modificare in carte care costa circa 150 de lei.
Ce se poate strica la un far?
Cu totii am avut un bec ars candva, fie el de faza scurta sau pozitie, dar in cateva minute problema a putut fi remediata cu becuri noi. Se recomanda schimbul becurilor in set.
In cazul unei tamponari, primele care cedeaza sunt clemele de fixare ale farului. Farul este prins pe suportul de far in 3 puncte cu ajutorul unor cleme de plastic, o prelungire a carcasei din spate a farului. Metoda ieftina de reparatie este lipirea lor cu adezivi speciali sau sudura in plastic. Pentru unele modele des intalnite pe piata, exista kit-uri de reparatie urechi far. Acestea variaza intre 30 si 200 de lei in functie de complexitate si modelul masinii.
Tot la defectiuni poate fi trecuta si matuirea sticlei sau a oglinzii. In cazul oglinzii nu exista o varianta de reparatie dat fiind faptul ca majoritatea farurilor nu pot fi desfacute. In cazul sticlei, aceasta poate fi polish-ata, iar apoi etansata suprafata cu folie sau lac pentru plastic.
Faruri second hand originale vs. faruri noi aftermarket
Pretul unui far nou si original, poate fi foarte mare. La unele modele premium poate ajunge la 1000 de euro. Pentru situatiile in care farurile nu se mai pot repara, exista doua alte variante mult mai ieftine. Farurile la mana a doua, comercializate de catre cei care dezmembreaza masini, care sunt faruri originale, montate din fabrica. Calitatea, in aceasta situatie, este cea de producator, fiind farurile din echiparea originala a masinii. Trebuie insa avut grija la starea lor, daca prezinta crapaturi, daca sunt matuite sau daca plasticul este imbatranit.
A doua varianta de buget o reprezinta farurile noi aftermarket, adica facute de diversi producatori precum Hella, Bosch, TYC, Valeo, Johns, Diederichs, Van Wezel. Unele dintre aceste firme produc si pentru constructorii de masini; practic sunt sanse sa achizitionam faruri la calitate OE cu pret de faruri OEM.
Intodeauna se recomanda schimbarea farurilor in pereche, mai ales la masinile mai vechi, altfel va fi inevitabil sa nu existe diferente estetice intre ele.
Montajul unei perechi de faruri noi ofera in primul rand o mai buna vizibilitate in conditii de noapte sau ploaie, imbunatateste aspectul vizual al masinii si faciliteaza vanzarea rapida a acesteia.
Ce sunt farurile adaptive?
Accidentele rutiere grave pe timp de noapte sunt cu 40% mai multe decat cele pe timp de zi, ca urmare a unei vizibilitati mai reduse, chiar daca traficul din timpul zilei este mai intens. Farul din dreapta este reglat sa lumineze partea dreapta a carosabilului, acolo unde circula biciclistii, pietonii sau animalele. Farul din stanga este raspunzator de partea stanga a drumului, dar, pentru a nu orbi ceilalti participanti la trafic, acesta este reglat prin constructie sa lumineze in jos si pe o distanta mica. Acest fenomen devine o problema atunci cand drumul vireaza spre stanga deoarece soferul are o suprafata foarte mare in partea stanga a masinii pe care farul nu o poate acoperi.
Farurile adaptive corectează acest "defect", datorită legaturii electronice care exista intre faruri si senzorii de pe coloana de directie, rotirea farurilor in plan orizontal producandu-se progresiv in functie de raza de curbura a virajului, astfel incat farurile sa fie orientate in permanenta pe directia de mers.
La unii producatori farul isi roteste centrul fascicolului luminos la un unghi maxim de 150 de grade catre centrul curbei, iar cel din dreapta ramane nemiscat. Altii se bazeaza pe adaugarea unui bec in interiorul farului, orientat catre partea stanga si care se aprinde doar atunci cand conducatorul auto executa un viraj strans spre stanga.
Prin aceste metode, farurile adaptive reusesc sa ofere o mai buna vizibilitate pe timp de noapte, crescand siguranta participantilor la trafic.
Se pot regla farurile din Anglia pentru circulatia pe drumurile din Romania?
Pentru masinile din Anglia care sunt inmatriculate in Romania, cu sau fara schimbarea volanului de pe dreapta pe stanga, este obligatorie schimbarea farurilor cu unele omologate pentru circulatia pe partea dreapta a carosabilului.
Farurile din Anglia nu se pot regla pentru a putea fi folosite in Europa deoarece ele din constructie sunt gandite cu un anumit unghi al oglinzii.
Inspectorii de la RAR nu vor accepta inmatricularea unei masini din Anglia cu farurile destinate circulatiei pe partea stanga. Va fi nevoie de o pereche de faruri destinate circulatiei in Europa pentru a putea inmatricula o masina destinata circulatiei in Anglia. Mutarea volanului in vederea inmatricularii in Romania nu este obligatorie, insa schimbarea farurilor este.
Pentru cei care sunt in tranzit pe teritoriul Romaniei, pentru a fi in legalitate, exista covertori de lumina pentru faruri pentru masini din Anglia. Acestea regleaza raza farurilor pentru circulatia pe banda stanga. Acesti convertori se lipesc pe sticla farurilor, iar dupa montare vor redirectiona lumina corect pentru circulatia pe banda dreapta. Se folosesc la masinile cu volan pe dreapta, aduse din UK, care circula pe drumurile europene. Pretul unui astfel de kit este de aproximativ 30 de lei.