Fiecare masina rugineste la un moment dat, atata timp cat nu este integral realizata din aluminiu. Chiar si modelele cu tabla galvanizata ajung sa rugineasca la un moment dat. Insa exista anumite zone si anumite piese care ruginesc primele.

1. Aripile fata

Locul cel mai vulnerabil la aparitia ruginii este, fara doar si poate, deasupra rotilor din fata. Acolo unde anvelopa arunca pietris si ciupeste stratul protector al tablei, adica lacul si vopseaua, ajungand la fierul gol. Asa se instaureaza rugina, care incepe de la niste puncte mici, abia vizibile, dar care se extinde foarte repede, exact ca o carie dentara. Punctele se transforma in niste umflaturi sub vopsea, dupa care in gauri de pe o parte pe alta a aripii. Daca reparam primele semne de rugina, atunci nu vom avea probleme cu aripa, dar daca deja s-a ajuns la umflaturi, trebuie sa ajungem de urgenta la un tinichigiu.

poza

2. Pragurile laterale

Pragurile laterale sunt o alta zona in care apare rugina la masina. Pe vremuri, cand bunicii nostri aveau Dacii, umpleau pragurile cu ulei si vaselina ca sa preintampine aparitia ruginii. In praguri apare rugina deoarece au gauri, fie de la cric, fie de la suduri de fabrica, prin care intra apa de ploaie. De fapt, la prag ajunge toata apa care se scurge de pe portiere si de pe aripi, in spatiul dintre usi. Tot la praguri apare rugina deoarece pasagerii sterg in repetate randuri cu incaltarile vopseaua. Dar poate sa apara si de la pietrisul si criblura aruncate de roti.

poza

3. Haion

Masinile hatchback sau de tip SUV au o predispozitie la rugina in zona haionului. Acolo unde este stergatorul lunetei. Rugina apare, de obicei, in partea inferioara a lunetei sau acolo unde este orificiul pentru stergator. Scurgerea apei si acumularea in interior sunt cauzele care duc la rugina in aceasta zona a caroseriei.

poza

4. Aripile spate

La fel ca in cazul aripilor fata, si aripile spate ruginesc in partea de jos. Tot din acest motiv, pentru ca rotile arunca criblura care sterge vopseaua, lasand metalul neprotejat. La aripile spate mai apare rugina si in jurul usitei de alimentare cu benzina, deoarece acolo sunt mai multe suduri din fabrica si din cauza designului ramane mereu putina apa stransa. Multe masini nu au in spate o protectie suplimentara de plastic a contraaripilor, ceea ce duce la aparitia ruginii pe interior.

poza

5. Manerele usilor

Manerele usilor sunt o alta zona in care se instaleaza rugina. Prin simplul fapt ca este o zona cu mai multe orificii si indoituri, dar si cu miscare pemanenta. Orice maner la masina este o zona predispusa la rugina, pentru ca exista frecare intre piesele de plastic si tabla portierei, lasand metalul desoperit. Am vazut mai multe masini cu rugina la manere, ce-i drept, modele mai vechi, care ajungeau in final sa aiba intreaga portiera schimbata.

poza

Mai sunt zone ale masinilor care pot sa rugineasca. De exemplu partea inferioara a usilor laterale, acolo unde se aduna apa daca orificiile de scurgere a apei din portiera se infunda. Sau zona oalelor de amortizor, pe dedesubt si asa mai departe. Insa aripile sunt cam primul loc in care se instaleaza rugina, asadar aici trebuie sa acordam atentie sporita.