Chiar daca majoritatea soferilor din Romania viseaza la jante de aliaj cat mai mari si spectaculoase, jantele clasice de tabla echipate cu capace au avantajele lor. Chiar daca te mira, un set de jante metalice dotate cu capace au foarte multe beneficii pentru masina, conditia fiind sa aiba si... capacele. Multi soferi circula doar cu jantele de tabla, fara capace, ceea ce este gresit. De ce? Va explicam mai jos.

Jantele de aliaj sunt frumoase, dau un aspect nou masinii. Multi soferi vor sa compromita partea tehnica si practica pentru a avea un aspect interesant. Adica designul primeaza in fata utilului. Daca esti de acord sa faci acest compromis, e alegerea ta, insa trebuie sa stii ca sunt cateva neajunsuri. Cum ar fi pretul mai ridicat, intretinerea mai scumpa in timp, rezistenta scazuta si aparitia unor probleme care nu au rezolvare. Aceste probleme apar mai ales la cei care monteaza o dimensiune mult prea mare pe masina, doar ca sa arate bine, ceea ce inseamna ca si anvelopa va fi una cu talon mic ce nu mai protejeaza bine roata. Asa se indoaie si se sparg cele mai multe jante, pentru ca proprietarul vrea sa arate bine, nu sa se si comporte bine masina.

poza

Jantele de tabla nu sunt atragatoare, asta e clar. Cele simple, fara capace, sunt cu adevarat urate chiar. Daca punem capace, lucrurile se mai imbunatatesc si pe partea de design. Insa adevaratele atuuri ale jantelor de tabla cu capace sunt altele.

De exemplu, jantele de tabla sunt mai usoare ca unele de aliaj, pentru ca materialul folosit e mai subtire. Mai mult, jantele de tabla sunt rezistenta la lovituri iar daca se indoaie, se pot indrepta. La randul lor, capacele au si ele niste avantaje. Cel mai important, pe care soferii nu prea il iau in seama, este ca protejeaza janta si anvelopa la borduri. Multe jante sunt zgariate zilnic cand parcam la bordura deoarece in Romania sunt borduri inalte si construite din materiale rugoase si prost montate.

Capacele mai au un rol: acela de a proteja janta de rugina. Adica zapada, sarea si nisipul de pe carosabil, nu vor patrunde asa usor direct pe metalul jantei, ci vor fi blocate de aceasta bariera din plastic care este capacul de roata. De asta cei care au jante de tabla pentru iarna e bine sa le foloseasca numai cu capacele montate.

poza

Specialistii din vulcanizari au mai observat un rol al capacelor. Roata care are capac de plastic se va dezechilibra numai mai greu. Poate si pentru ca janta de tabla are plumbii de echilibrare pusi pe buza, peste care vine si capacul, iar acestia nu mai scapa. Dar si pentru ca un capac rotund induce un plus de forta centrifugala in roata, iar aceasta la viteza mare se simte ca invartindu-se uniform, fara sa vibreze. Pe scurt, daca circuli cu o roata fara sa fie echilibrata si pui un capac, se va echilibra singura pana la un anumit punct, sustin specialistii in service roti.

Alte avantaje are capacelor de plastic sunt costul mic, rezistenta in timp, usurinta cu care se schimba si greutatea redusa. Asadar, pe langa faptul ca sunt asociate cu "setul de iarna" al rotilor, jantele de tabla au avantaje clare la care se adauga si cele de la capacele de plastic. Poate ca nu sunt cele mai frumoase, dar cu siguranta tin cu casa si vor rezista mai mult in timp fara sa cheltuim vreun leu pe roti.