Bara fata la o masina este poate cea mai vulnerabila piesa auto. Deoarece este prima care cedeaza in cazul unui accident usor, dar si prima care incaseaza zgarieturi, lovituri, socuri si indoituri. Bara fata se poate strica atat de la un accident, cat si de la traficul de zi cu zi, pe timp de vara sau iarna. Cand bara noastra cedeaza, avem mai multe variante ca sa iesim ieftin.

Cand avem parte de un accident usor frontal, daca a fost vina noastra si nu avem Casco, trebuie sa o reparam sau sa o inlocuim din propriul buzunar. Daca bara a fost crapata usor sau indoita, avem sanse sa o reparam ca sa economisim bani. Mai precis, crapaturile se pot lipi cu fibra de sticla sau adeziv, atata timp cat nu sunt langa o prindere. Cand bara este originala, de multe ori se poate indoi fara sa crape. In aceasta situatie o putem indrepta la loc manual, dar la cald, pentru a nu ramane urme. Astfel de operatiuni nu ne costa mai nimic daca le facem singuri.

poza

Pe partea de vopsitorie insa, fie lasam bara asa cum este, fie o vopsim noi, daca vrem sa reducem la maximum costurile de reperatie. Nu renteaza sa mergem la vopsitorie profesionala si sa platim circa 500 de lei pe revopsirea unui element.

O solutie poate fi, in cazul barelor crapate sau sparte iremediabil, cumpararea unei piese second-hand de la dezmembrari. Adica mergem la dezmembrari si cautam o bara fata, eventual vopsita in culoarea masinii noastre. Daca avem un model auto mai popular, avem toate sansele sa gasim bara de protectie fata directi vopsita in culoarea masinii, ceea ce ne va salva in jur de 500 de lei doar pe vopsitorie. Nu trebuie decat sa o montam si cu asta basta.

poza

O bara de masina se poate strica si de la altceva, nu doar de la accidente. De exemplu, se pot rupe prinderile cand agatam partea de jos cu o bordura sau pe timp de iarna, cand parcam unde este zapada intarita mai mare. Atunci cand dam cu spatele auzim un sunet de atingere puternica si observam ca bara incepe sa atarne mai zdravan. Daca prinderile barei s-au rupt, o putem repara cu un colier de plastic ca sa o prindem in gaura surubului. Sau putem prinde surubul in gaura originala, dar cu niste saibe mai groase care sa apese pe partile rupte.

poza

De la mersul pe autostrada in viteza mare, de la criblura aruncata de alte masini, dar si de la mersul pe timp de iarna, cand circulam pe autostrada si in fata noastra sunt alte masini care ne arunca nisip si sare direct pe vopsea, bara mai poate suferi si pe partea de aspect estetic. Adica vopseaua se poate matui, se poate coji, se poate desprinde, asa cum si grila frontala care e cromata poate sa se matuiasca sau proiectoarele se pot crapa. In cazul acesta nu avem decat o solutie, daca tinem foarte mult la aspectul estetic al masinii noastre: sa o revopsim. De fapt, exista o alta varianta mai ieftina, mentionata si mai sus, anume sa punem una de la dezmembrari intr-o stare mult mai buna.

poza

Asadar, putem schimba bara fata sau o putem repara daca a fost stricata, lovita sau crapata in urma unui accident, dar o putem schimba si daca este in stare structurala buna, dar si-a pierdut stralucirea de odinioara. Poate nu multi soferi isi dau seama, dar bara fata de protectie este o piesa extrem de importanta. Avand niste intarituri sub ea, absoarbe o buna parte a socului in caz de accident. Sunt unii soferi care monteaza barele fara intaritura, punandu-se astfel in pericol. Deci atunci cand exista niste probleme cu bara, ca e crapata, sparta, lovita sau nu mai sta la locul ei, iti recomandam sa le rezolvi daca tii la siguranta ta in trafic.

poza