Nu sunt putini cei care au o parere indoielnica despre piesele din dezmembrari, din cauza provenientei lor. Adica lumea crede ca sunt de pe masini aflate in stare execrabila sau chiar furate, insa realitatea este mult mai simpla si mai normala. Iata de unde vin masinile care se dezmembreaza astfel incat tu sa poti gasi piesa de care ai nevoie.

Mai bine dezmembrata, decat la Remat

Cam un sfert din masinile pe care le gasesti la dezmembrari sunt din Romania. Si multe dintre acestea sunt cumparate direct de la proprietarii lor care nu vor sa le duca la Remat din cauza pretului oferit pentru fier vechi. Mai exact, pe cei de la Remat nu ii intereseaza marca masinii tale, ci doar cat cantareste, motiv pentru care la fier vechi, un autoturism normal valoreaza cam 400 de lei.

In schimb, masina ta poate ajunge la dezmembrat, iar tu sa iei mai multi bani. Asa gandesc multi posesori de rable care vor sa scape de ele si in loc sa incaseze maximum 400 de lei pe masina, prefera sa incaseze intre 200 si 500 de Euro, in functie de model si vechime de la un centru de dezmembrari. Asadar, piesa cumparata de tine de la dezmembrari poate veni de pe o masina care a circulat in Romania, cumparata si dezmembrata.

Lovite si dezmembrate

Multe automobile care ajung la dezmembrari sunt dezasamblate pentru ca au suferit accidente. Adica masini care au fost lovite in asa fel incat reparatia ar fi costat mai mult decat merita, insa in acelasi timp sa mai ramana si destule piese ce pot fi vandute.

Masini lovite care ajung la dezmembrat sunt atat din Romania, cat si din strainatate. Cand lovesti masina si reparatia te costa foarte mult, singura ta varianta este sa o vinzi unui parc de dezmembrari care sa-ti ofere un pret cinstit pe piesele ramase.

La dezmembrari vei gasi de obicei masini lovite numai intr-un loc, adica ori in fata, ori in spate sau lateral. Asadar, daca partea din fata e lovita, vanzatorul poate vinde elemente mecanice, de interior si tot ce tine de partea din spate: bara, stopuri, haion, etc. Si, daca masina este lovita in lateral, poate materializa o sumedenie de piese din fata si din spate. Oricum, masinile lovite valoreaza mult mai putin decat cele intregi, avantajul fiind ca cele lovite sunt de fabricatie mai recenta, in timp ce cele intregi, cumparate din tara sau de afara, sunt mult mai vechi.

poza

Masinile cu volan pe dreapta, o piata importanta

In ziua de azi, cea mai mare pondere a vanzarilor de piese o au piesele care sunt dezmembrate de pe automobile cu volan pe dreapta. Si asta pentru ca masinile din Marea Britanie sunt extrem de ieftine, iar piesele care sunt diferite fata de o masina cu volan pe stanga sunt putine.

Posesorii de parcuri de dezmembrari din Romania prefera sa mearga cu o platforma mare de 4 sau 5 masini in Anglia si sa aduca de acolo automobile la dezmembrat. Sau, asa cum spuneam si in alt articol, pot aduce de acolo numai partile frontale, care au multe piese demne de valorificat, incapand astfel mai multe pe platforma.
Insa in acest caz, trebuie sa fii atent la diferite piese care difera in cazul celor cu volan pe dreapta: faruri, scaune fata, caseta directie, etc.

poza

Automobile cumparate la licitatie

Vanzatorii de piese din dezmembrari mai experimentati stiu orasele din Germania, Austria, Spania, Franta sau Anglia in care se fac licitatii pentru automobile confiscate de stat. De aici pleaca foarte multe masini ceva mai noi si mai scumpe, modele precum BMW X5 sau Mercedes Clasa S, achizitionate la preturi foarte mici. De la aceste licitatii ajung la dezmembrat masini care altfel ar costa foarte mult, daca ar fi cumparate direct de la vanzatorul privat.

Rablele altora, aur pentru dezmembratori

In tarile din Europa de vest, atunci cand un automobil se invecheste si nu mai corespunde normelor de poluare, este dus la fier vechi. Problema cu reciclarea acestor masini este ca posesorul masinii trebuie sa plateasca pentru ca masina sa-i fie luata si reciclata, motiv pentru care multi vanzatori prefera sa o vanda unui cumparator din alta tara, astfel incat sa nu mai plateasca taxe pentru ea. Aici apar cumparatorii din Romania care pot in unele cazuri sa capete masini gratuit, facandu-i de fapt un serviciu vanzatorului pentru ca l-a scapat de diverse taxe. De obicei insa, cumparatorul plateste sume modice pe o masina, intre 100 si 300 de Euro, dupa care aduce masina in tara si o dezmembreaza.

Piese gata dezmembrate din parcurile straine

O alta metoda mai eficienta este cumpararea pieselor auto direct de la un centru de reciclare sau de la unul specializat pe fier vechi sau dezmembrari. Adica se duce un cumparator din tara noastra cu o lista de piese, iar centrul de dezmembrari din Germania, sa zicem, are piesele deja scoase de pe masina si i le vinde ori la kilogram, ori la bucata, in functie de valoare.

Cu alte cuvinte, piesele din dezmembrari din Romania pot veni direct dezasamblate de afara. In acest caz insa, cumparatorul plateste ceva mai mult, fiind inclusa si manopera de dezmembrare a masinii.

Centrele de piese folosite sau de reciclare din afara dezasambleaza o masina, duc caroseria la casat si pastreaza piesele scoase timp de cateva luni, pentru vanzare. Daca aceste piese nu se vand, ele se recicleaza. Insa, de cele mai multe ori, parcurile de acest gen au clienti din Romania, Bulgaria sau Ucraina care cumpara toate piesele pentru a le revinde ulterior in tara.

poza

Masinile furate la dezmembrari, cazuri izolate

Presa a aratat si cateva cazuri de masini Dacia Logan furate cu scopul de a se dezmembra de cateva parcuri specializate destul de obscure. Politia insa si-a facut treaba si de cele mai multe ori, bunurile furate au fost recuperate inainte sa fie dezmembrate si vandute.

Nici masinile furate de afara nu prea mai ajung la dezmembrari. Si asta pentru ca este greu sa introduci in tara vehicule fara acte de provenienta. Insa au exista chiar si in 2014 cazuri izolate de vehicule dezmembrate direct in strainatate si aduse in Romania pe bucati, la bordul unor vehicule comerciale. Cel mai celebru caz fiind cu un BMW X6 adus in Romania intr-o duba.

Asadar, masinile care ajung la dezmembrari sunt de cele mai multe ori aduse de afara. Dar pot fi si cumparate din Romania, pentru ca proprietarul ori a lovit-o, ori a vrut sa ia mai multi bani decat i s-au oferit la fier vechi. Cert este ca de cele mai multe ori, piesele din dezmembrari sunt venite dintr-o sursa de incredere, verificata si de care nu trebuie sa-ti faci griji.